fbpx Картина на Климт се завръща във Виена за първи път след сто години | твоят Бизнес - списание за предприемчивите българи

Картина на Климт се завръща във Виена за първи път след сто години

Водеща снимка
Да

Картина на Климт се завръща във Виена за първи път след сто години

Една от последните картини на Густав Климт, "Дамата с ветрило", ще бъде изложена в музея "Белведере" от 25 март 2021 до 13 февруари 2022.

В първата част на изложбата картината ще бъде представена заедно с други недовършени творби на художника, докато втората част, която ще бъде открита през октомври, е посветена на влиянието на японското и китайското изкуство върху по-късното творчество на Климт.

Мистериозната дама с ветрилото

От картината лъха изискана елегантност, мъдрост и дистанция, отразяваща се само в едва забележимата усмивка. Но коя е жената, изобразена от Климт? Със сигурност може да се каже, че това не е някоя от известните дами от виенското висше общество от онова време, които също са често рисувани от художника. Предполага се, че за тази картина е позирал един от моделите на Климт, който той е използвал и за други портрети. Макар и недовършена, творбата въздейства изключително силно с интензивните си цветове. Кураторът Маркус Фелингер открива сходства между съблазнителната поза и загатнатата голота на модела със силно изразената еротика при "Юдит", но посочва, че в това произведение се забелязва промяна на стила на Климт в посока експресионизъм.

Мистерии около собствеността на картината

Според най-новата информация „Дамата с ветрило“ е изложена за последно пред публика във Виена през 1920 г., като тогава тя е предоставена от индустриалеца Ервин Бьолер. Картината е собственост на фамилията Бьолер в Швейцария от 20-те години на миналия век. Предполага се, че през 50-те години на миналия век австрийският колекционер Рудолф Леополд е купил картината от тях. В началото на 90-те картината се появява в САЩ, където е продадена на търг. След това властите започват разследване срещу неизвестно лице за нелегален износ на произведение на изкуството, но делото е спряно поради невъзможност да бъдат идентифицирани виновните. Настоящият собственик не е бил запознат с предисторията на собствеността. За да може след толкова години картината да бъде изложена във Виена, австрийската държава гарантира правата на собственика, включително и връщането на картината след закриването на изложбата.

снимка: Belvedere, Wien / Markus Guschelbauer

Facebook коментари